Wij bieden een breed dienstenpakket op het gebied van:
- Accountancy
- Belastingen
- Advies
Accountancy
Uw boekhouding
Wij kunnen voor u de boekhouding geheel verzorgen, maar u heeft ook de keuze om de administratie zelf te boeken waarbij wij de geboekte administratie beoordelen en waar nodig aanpassen. Dit laatste kan via online boekhouden, waarbij wij werken met online boekhoudpakketten van diverse partijen zoals Afas Online, Exact Online en Twinfield. Het verwerken van de boekhouding kan bij ons op kantoor maar kan natuurlijk ook bij u. Wij bieden ook de mogelijkheid van tijdelijke detachering van een administratieve kracht.
Uw jaarcijfers, de jaarrekening en de aangifte
Vanuit de boekhouding verzorgen wij voor u de jaarcijfers die zijn opgesteld volgens de wet- en regelgeving in Nederland. Deze jaarcijfers worden gebruikt voor uw aangifte inkomstenbelasting, aangifte vennootschapsbelasting en/of om de jaarrekening op te stellen. Wij verstrekken altijd een samenstelverklaring bij een jaarrekening, maar op uw verzoek kan dit ook een beoordelingsverklaring of een controleverklaring zijn. Soms wordt hierom verzocht door een bank en soms door een subsidiegever. Wij zijn in het bezit van een vergunning om wettelijke controle-opdrachten te mogen uitvoeren. Daarnaast kunnen wij ook specifieke verklaringen afgeven zoals controleverklaringen bij subsidieverantwoordingen, inleenverklaringen bij detachering van personeel en controleverklaring voor NIWO Eurovergunning.
Salarisadministratie
Voor diverse cliënten in verschillende branches (cao’s) verzorgen wij de salarisadministratie. Naast het verzorgen van de maandelijkse loonstroken dragen wij zorg voor de aangifte loonheffing en de aanlevering van informatie aan de (bedrijfs)pensioenfondsen en andere instanties. Desgewenst kunnen wij arbeidsovereenkomsten voorbereiden, verlofdagen bijhouden en ziektemelding verzorgen.
Samengevat wat doen wij?
- inrichten van administraties
- verzorgen van (salaris)administraties
- opstellen en indienen aangiften omzetbelasting
- samenstellen, beoordelen en controleren van jaarrekeningen
- deponeren van publicatiestukken
- adviseren bij financieringsaanvragen, investeringen en (liquiditeits)begrotingen
- verstrekken van tussentijdse rapportages
- opzetten en verzorgen van managementrapportages
- controleren van subsidieverantwoordingen en andersoortige verantwoordingen
- tijdelijke detachering van administratieve krachten
Belastingen
Fiscale aangiften
Als sluitstuk van de accountancywerkzaamheden verzorgen wij de jaarlijkse aangifte vennootschapsbelasting (voor B.V.’s) en inkomstenbelasting (eenmanszaak / vennootschap onder firma). Daarnaast verzorgen wij voor diverse particulieren de aangifte inkomstenbelasting. Wij kunnen u ook van dienst zijn bij de aangifte erf-, schenk- en dividendbelasting
Advisering
Naast het verzorgen van de aangiften kunnen wij u adviseren op een breed fiscaal terrein. Hierbij trachten wij direct tot de kern te komen en complexe zaken in eenvoudige taal toe te lichten. Bij elk fiscaal vraagpunt waar uw onderneming of u in privé mee wordt geconfronteerd, kunt u rekenen op onze kennis en betrokkenheid.
De brede kennis van onze belastingadviseurs garandeert dat wij u proactief kunnen informeren over alle relevante en actuele fiscale ontwikkelingen en de specifieke gevolgen daarvan voor uw situatie.
Samengevat wat doen wij?
- Inkomstenbelasting (aangiften en advies)
- Vennootschapsbelasting (aangiften en advies)
- Loonbelasting alsmede advisering inzake loonadministratie en aanverwante beloningsvraagstukken
- Omzetbelasting
- Erf- en schenkbelasting
- Dividendbelasting
Advies
Wij kunnen u adviseren op een breed terrein wat in het verlengde ligt van onze accountancy- en belastingwerkzaamheden. Door onze expertise op deze vlakken kunnen wij direct de gevolgen weergeven voor de belastingen en de verslaggeving. Wij kunnen u onder andere van dienst zijn met vraagstukken op het gebied van arbeidsrecht, erfrecht, vennootschapsrecht alsmede bedrijfseconomische vraagstukken. Wij fungeren daarbij graag als eerste aanspreekpunt voor onze cliënten die met praktische vragen op bovengenoemde gebieden zitten. Indien er specialistische kennis noodzakelijk is dan kunnen wij dit binnen de Van Noort Gassler Groep invullen en anders doen wij een beroep op onze brede netwerk van arbeidsjuristen, notarissen en actuarissen.
Samengevat waar adviseren wij over?
- Bedrijfsoverdrachten en samenwerkingsvormen
- Starten van onderneming
- Investeringsbeslissingen
- Fusie, herstructurering en overname
- Pensioenen en financiële planning (Voor zover AFM-vergunning niet vereist is)
- Estate Planning
- (Bedrijfs)juridische vraagstukken